ANWB EN CHECK LANCEREN SAMENWERKING

De samenwerking heeft als doel om verkeersveiligheid te promoten en ANWB-leden een duurzaam en gemakkelijk alternatief te bieden voor bestaande vervoersmogelijkheden in de stad

De ANWB en Check beginnen vandaag een pilot waarbij ANWB-leden gebruik kunnen maken van elektrische deelscooters van Check. De proef vindt plaats in de steden waar Check actief is, namelijk Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Breda. Met de pilot wil de ANWB haar leden een duurzaam en gemakkelijk alternatief bieden voor bestaande vervoersmogelijkheden in de stad. De bedrijven hebben samen een online rijtraining ontwikkeld om veilig deelscootergebruik te stimuleren.

De populariteit van deelscooters blijft toenemen

Steeds meer inwoners en dagjesmensen omarmen het alternatieve vervoermiddel om in de stad gemakkelijk van A naar B te komen. Volgens de ANWB komt de proef met samenwerkingspartner Check daarom op een logisch moment. ‘De ANWB wil dat haar leden zorgeloos en met plezier onderweg zijn. Daarbij kijken wij altijd naar kansen en innovatieve concepten waarmee wij onze leden nog beter van dienst kunnen zijn, en werken wij samen met organisaties die aansluiten bij onze visie voor de toekomst’ zegt Erna Kuiper, directeur Consumentenmarkt ANWB.

ANWB en Check zetten in op verkeersveiligheid en correct parkeergedrag Om gebruikers veilig op weg te helpen is er een online e-scootertraining ontwikkeld. Hierin komen de belangrijkste verkeersregels aan bod en krijgen scooterrijders tips waar ze op moeten letten bij het gebruik en het correct parkeren van een e-scooter. Paul van Merrienboer, Managing Director van Check: ‘Door onze dienst zijn e-scooters toegankelijker voor veel meer mensen. Het gebeurt dus geregeld dat iemand voor het eerst scooter rijdt op een Check. Aangezien veiligheid voor onze gebruikers altijd voorop staat hebben we deze training samen met de ANWB ontwikkeld. Op deze manier maken we het samen laagdrempelig om veilig en makkelijk op pad te gaan. Ook behandelt de training het thema ‘correct parkeren’. Niet alleen gebruikers dienen profijt te hebben van de komst van e-scooters.’

Kijk voor meer informatie op www.anwb.nl/escooter