CHECK HELPT ROTTERDAMSE ONDERNEMERS

Na bijna twee maanden hun deuren te hebben gesloten als gevolg van de corona-crisis, mogen Rotterdamse ondernemers met een niet-cruciaal contact beroep vanaf vandaag weer open. Na deze periode van stilstand is het van vitaal belang voor kleine ondernemingen om de klanten toestroom weer op gang te brengen. Het openbaar vervoer opereert echter nog op een aangepaste dienstregeling en is daardoor beperkt toegankelijk. Elektrisch deelscooter-bedrijf Check stelt rijtegoed beschikbaar zodat klanten van ondernemers gratis een veilig alternatief hebben om de rit toch te kunnen maken.

“Onze scooters helpen mensen om het maximale uit de stad te halen. Wij geloven dat lokale ondernemers het bruisende hart zijn van wat wonen en werken in een stad als Rotterdam zo leuk maakt.’’ aldus mede-oprichter Paul van Merrienboer. “Iedereen heeft er baat bij dat juist kleine bedrijven overeind kunnen blijven en niet de dupe worden van de corona-crisis. Door hun klanten veilig en kosteloos vervoer aan te bieden hopen we dat de toestroom naar de ondernemingen zo snel mogelijk weer aantrekt.”

Geïnteresseerde ondernemers uit Rotterdam kunnen via ridecheck.app/covid-19 meer informatie vinden en een kickstart-pakket aanvragen. Het kickstart-pakket bevat onder meer een bedrijfsspecifieke promotiecode waarmee de ondernemer zijn/haar klanten gratis gebruik van de deelscooters kan laten maken.

De actie voor ondernemers behoort tot een serie aan initiatieven die Check de afgelopen periode heeft uitgerold. Eerder werd Check Zorghelden geïntroduceerd, een actie waarmee zorgpersoneel in Rotterdam kosteloos gebruik kan maken van de elektrische deel scooters. Van Merrienboer: “Tot nu toe hebben de deelnemende zorghelden met elkaar al meer dan 16 000 minuten gebruik gemaakt van onze scooters om zich veilig te kunnen verplaatsen. Nu de corona-crisis in een nieuwe fase is beland en de behoefte aan vervoer voor meer mensen toeneemt, is het tijd voor een nieuwe actie waarbij we Rotterdam langzaam weer openen.”