Check werkt samen met NS aan beter bereikbare steden

Check en de Nederlandse Spoorwegen zijn een samenwerking aangegaan om reizigers beter te bedienen met een volledige deur-tot-deur-reis. Met slimme technologische integraties slaan de mobiliteitsaanbieders de handen ineen om de makkelijkste weg naar en door de stad verder te verbeteren. Check is de eerste deelscooteraanbieder die wordt aangesloten door NS.

De samenwerking van NS en Check maakt een naadloze reis van deur tot deur zo makkelijk mogelijk. NS-reizigers kunnen nu nog gemakkelijker doorpakken op hun last mile vervoer via de NS-app. Check-gebruikers kunnen vanaf nu ook hun zakelijke reizen met één en hetzelfde middel betalen: hun NS-Business Card. Met deze ontwikkeling komen de partijen optimaal tegemoet aan de veranderende vervoersbehoeften van hun reizigers. Check integreert als eerste deelscooteraanbieder met de app van NS.

ZAKELIJKE RITTEN BETAALD MET JE NS-BUSINESS CARD

Sinds donderdag is het voor Check-gebruikers mogelijk om hun NS-Business Card toe te voegen als betaalmiddel in de Check-app. Maak je een rit op een deelscooter van Check, dan kun je vooraf kiezen met welke methode je wil betalen. Doe je dit met je NS-Business Card, dan worden de kosten verrekend via je werkgever.

CHECK VINDEN IN DE NS-APP

Naast de lancering van de NS-Business Card in de Check-app, zijn de deelscooters van Check nu ook in de app van NS zichtbaar. In de tab “In de buurt” toont de NS-app verschillende vervoersopties in de nabijheid van de gebruiker. Naast OV-stations, P+R-locaties en OV-fiets, nu dus ook de elektrische scooters van Check. De scooters worden real-time ingeladen en kunnen met een enkele klik direct worden geopend in de Check-app. Als de gebruiker een Check-account heeft, kan hij daar direct zijn rit starten, al dan niet betaald met de NS-Business Card.

In de NS-app is dus de actuele beschikbaarheid van de e-scooters te zien. “Een reiziger reist van deur tot deur en niet van station tot station.” vertelt Ivo Steffens, commercieel directeur bij NS. “Wij willen ervoor zorgen dat de NS-app helpt bij een snelle en makkelijke reis met allerlei soorten deelvervoer. We kijken dan ook verder dan de trein, bus, metro of tram. In de NS-app geven we al informatie over OV-fiets, taxi en deelauto’s van Greenwheels. Het aanbieden van elektrische deelscooters van Check is weer een volgende stap.”

'ALTERNATIEF VOOR ONNODIGE AUTORITTEN'

Deze aggregatie van verschillende vervoersmiddelen is een vorm van Mobility as a Service (MaaS) en Check is de eerste aanbieder van deelscooters die te vinden is in de app van NS. “We zien dat 27% van onze bijna 1 miljoen maandelijkse reisbewegingen start of stopt op een plek binnen 200 meter van een OV-station. Er is dus al een natuurlijke ‘fit’ tussen beide diensten”, zegt Managing Director van Check, Paul van Merrienboer. “Om het nog makkelijker te maken voor reizigers is deze integratie een logische stap in onze missie om een volwaardig alternatief te blijven voor onnodige autoritten.”

De twee integraties tussen Check en NS zijn pas een eerste stap van een intensieve samenwerking die mobiliteit in en tussen steden moet verbeteren.

Foto's door Daisy de Pater.