CHECK VERDUBBELT AANTAL E-SCOOTERS IN ROTTERDAM

Elektrisch deelscooter-bedrijf schaalt op naar 400 e-scooters om aan de groeiende vraag te voldoen. Een half jaar na de lancering kondigt Check aan het aantal e-scooters in Rotterdam te verdubbelen. Het wil met deze maatregel de vraag vanuit de markt bijbenen. De nieuwe e-scooters zijn per direct beschikbaar.

Verbeterde bereikbaarheid
Door de verdubbeling verbetert de bereikbaarheid van de e-scooters. “We zien dat de gemiddelde loopafstand tot een beschikbare e-scooter cruciaal is en met deze uitbreiding zijn we in staat om nog meer aan de vraag tegemoet te komen.” legt Paul van Merrienboer, mede-oprichter van Check, uit. Het bedrijf streeft ernaar om efficiënt met de ruimte om te gaan door stilstand van hun e-scooters te minimaliseren. In het huidige servicegebied wordt elke e-scooter gemiddeld binnen een uur weer meegenomen door een volgende gebruiker en maken sommige e-scooters tientallen ritten per dag. De vraag naar slimme individuele mobiliteit in corona-tijd is geëxplodeerd.

Gecontroleerd groeien
Check heeft sinds haar lancering in februari een vergunning van de gemeente Rotterdam en heeft de ruimte om te groeien binnen deze vergunning. Van Merrienboer vertelt: “We willen gecontroleerd en slim groeien. We hebben sinds februari veel data verzameld en tal van verbeteringen doorgevoerd aan onze app en aan onze e-scooters om efficiënt te kunnen groeien. Met de verdubbeling in Rotterdam en de uitbreiding naar andere steden gaan we nu 7 x zoveel scooters aanbieden maar het team blijft bijvoorbeeld even groot.” Check breidt later deze week ook uit naar Amsterdam en zal op korte termijn ook in Den Haag en Breda lanceren.

Gepersonaliseerde e-scooters
Een opvallende eigenschap van de Check e-scooters is dat ze allemaal een naam hebben. Check heeft de uitbreiding aangegrepen om vaste gebruikers de mogelijkheid te geven een e-scooter naar zichzelf te vernoemen. Aan deze oproep hebben vele honderden gebruikers gehoor gegeven. Voor de 200 nieuwe e-scooters zijn inmiddels 200 Rotterdamse klanten geselecteerd die nu op hun “eigen scooter” kunnen rijden.