Check breidt uit naar Leidschendam-Voorburg

Leidschendam-Voorburg sluit aan op regionaal netwerk van deelscooters met 50 nieuwe voertuigen van Check

Check, een toonaangevende speler op het gebied van deelmobiliteit in Nederland, heeft onlangs zijn diensten uitgebreid naar Leidschendam-Voorburg. Met de toevoeging van 50 nieuwe deelscooters aan hun vloot, sluit Leidschendam-Voorburg zich aan bij een groeiend aantal van 19 gemeenten waar Check actief is. In de directe regio kunnen Leidschendammers, Voorburgers en andere bezoekers met de deelscooter onder meer naar Den Haag, Scheveningen, Rijswijk, Vlaardingen, Delft, Schiedam, en Rotterdam. In het gehele gebied worden nu meer dan 2.000 elektrische deelscooters door Check aangeboden. Samen met de aanbieders Go Sharing en Felyx zijn er nu meer dan 5.000 scooters in de regio beschikbaar.

Sinds de lancering vijf weken geleden heeft Check een aanzienlijke toename gezien in het gebruik van de deelscooters. Reeds meer dan 1.000 inwoners gebruikten de scooters regelmatig in andere steden en sinds de recente start zijn met de 50 scooters al meer dan 1.000 ritten gemaakt. De vraag blijft groeien, wat aantoont dat de inwoners van Leidschendam-Voorburg de voordelen van deelmobiliteit omarmen.

Als verantwoordelijke speler erkent Check de druk op de openbare ruimte en is het zich bewust van klachten met betrekking tot (parkeer)overlast. Daarom werkt Check nauw samen met de gemeente en andere aanbieders om oplossingen te vinden, zoals het implementeren van dedicated hubs op overlastplekken. Tot op heden zijn er 26 klachten geregistreerd en opgepakt, wat aantoont dat Check actief luistert naar de feedback van de omwonenden en bereid is om actie te ondernemen.

De voordelen van deelmobiliteit zijn duidelijk. De koppeling met het openbaar vervoer is sterk, met 35% van alle ritten die een verbinding hebben met het OV en 20% die naar of van treinstations gaan. Bovendien zijn de deelscooters van Check net zo schoon als het openbaar vervoer, zoals recent is aangetoond. Door het vervangen van autobezit en gebruik bieden de deelscooters van Check een alternatief voor inwoners van Leidschendam-Voorburg om zich vrij en milieuvriendelijk door de stad te verplaatsen.

Afgelopen weekend met het mooie weer was bijzonder druk, met honderden ritten van en naar het strand en diverse evenementen. Deze activiteit benadrukt de rol van Check als een betrouwbare partner voor inwoners van Leidschendam-Voorburg bij het faciliteren van mobiliteit.

Voor meer informatie en om een deelscooter te reserveren, download de app.